Friday, August 22, 2008

Anniversary & Ramadhan Al-Mubarak

Terasa sekejap je masa berlalu...tup2 dah nak masuk bulan 9....sebut je bulan 9 x ketinggalan juga bulan 8 bulan yang amat bermakna dalam hidupku...mana x nya...bulan 8 bulan aku lahir...bulan perkahwinan aku...^_^ seronokkan...pada sesiapa yang sama macam aku...mesti rasa seronok juga...sekarang ni lagi 4 hari je lagi aku nak sambut Hari Perkahwinan aku yang kedua tahun....x sabar rasanya aku nak meraikan bersama suami tersayang...huhuhu..^_^ apa lah agaknya hadiah yang akan aku dapat nanti...ceh2...demand nampak..x lah..saja je bergurau....cam biasa aku ngn hubby x lah meraikan beriya2...sekadar yang termampu...asalkan buat kita bahagia...tanggal 26/8/06 x kan aku lupa sampai bila2...selepas meraikan hari perkahwinan aku...(anniversary) dalam 9 hari je lagi kita semua umat islam akan menyambut bulan yang mulia sekali...Bulan Ramadhan Al mubarak.....Ya Allah x sabar je nya aku nak berpuasa bersama2 dengan suami tercinta......bulan ramadhan bulan yang amat Mulia........
Assalamualaikum , Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan " "Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut: * Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada); * Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri; * Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya. Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali. Dapatkah kita bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-amiinkan adalah Rasullullah dan para sahabat , dan dilakukan pada hari Jumaat. Oleh itu SAYA TERLEBIH DAHULU MEMOHON MAAF jika saya ada berbuat kesalahan, baik yang tidak di sengaja maupun yang di sengaja , semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan khusyuk....^_^

0 comments: