Saturday, May 10, 2008

SeDiH sOk...SeK....sOk..SeK...

ermm...smlm aku balik dari opis lambat gak..dlm kol 6 lebih baru aku gerak dari opis...saja nk siapkan skit keje...pastu alang2 aku siapkan profile aku yg separuh siap ni...punya lh lama aku pk mn nk cave cbox ni.....nasib ader kwn opis ni dia tlg....fuhhh..lega skit.....!! ye lah aku baru 1 time nk buat blog ni...tu yg lama nk pk...nasib aku dh paham skarg....tu lh...untungnya belajar dr yg pakar....wakakakak...ahaks...aku balik umah...singgah jap kedai aceh dekat umah aku tu..beli lh apa2 yg bole di masak...almaklum lh kan...dh jadi isteri org ni msti lh kene masak....org tua2 kata...masakan dari air tangan isteri ni lagi merapatkan hubungan suami isteri....ingt tu kwn2...dgr lh nasihat org tua2....berguna.....seronok tau klu dpt masak utk suami...lagi2 lh masakan kita sedap..lagi menyelerakan....terus kenyang klu tgk suami makan...bertambah..mknanya....maskan kita sedap lh tu...smlm aku masak...ayam masak merah...+ udang masak lemak cili api...pergghhhhhhhhhhh....sedap x terkira..
hehehehehe...puji diri sndiri lak...pas kitorg hbis makan...cam besa ahh...hubby aku sibuk teruskan keje buat grill dia tu...ye lh kene siapkan cepat...kata nk pindah umah baru....aku plak dok layan tv sorg2....mlm td pas tgk diari AF....tgk lak cerita drama melayu cannel astro ria....perghhhh..sedihnya cerita tu...tajuk dia....MAMA...ye lh sempena hari ibu ni...dorg tayangkan cerita pasal ibu lh....best sgt cerita tu...cerita tentang seorg ibu yg ader penyakit brest cancer....nk tau siapa pelakon nya...sapa lagi klu bkn AZEAN IRDAWATY...mmg pandai dia bawa watak seorg ibu yg ader penyakit..ye lh dia kan mmg ader penyakit....
cerita tu tambah sedih...bila hati seorg ibu sedih bila mengenangkan....anak2....anak2 dia ader 4 org....elly suriati,zizi ezetty,anak azean tu yg laki tu sapa nama lupa lak...!! ngn ader sorg lagi pelakon lelaki...lupa lak nama...sedih kenangkan anak yg kurang ajar...zizi sbg anak yg rosak akhlak...smpi mengandung...elly suriati yg sibuk ngn keje dia...smpi hidup dia yg x der teman hidup pun asyik nk salah kan ibu je...yg anak azean yg laki tu...dia pun keje x lh bpe sgt....keje sbg mekanik je...sdgkan khidupan dorg dulu kaya...sian azean...dulu ader kemewahan kene tipu ngn kwn....sedih sgt.....korg tgk x citer tu....

aku mmg x dpt nk tahan air mata ni dr jatuh....huwaaaaaaaaaaaaa...ko jatuh jua...!!
ingt lah kwn2....selagi ader ibu...hargai lh dia....selagi hayat dia ader....jgn dh tiada baru nk menangisi......
:-(

0 comments: