Friday, October 31, 2008

Satu Hari Di Hari Raya

Di pagi raya masa semua umat tengah sembahyang raya...aku sibuk di dapur menyediakan persiapan apa yg perlu kerana tahun ni tahun pertama semua ahli keluargaku beraya di rumahku...begitu terapi persiapan yg aku lakukan..moga raya kali ni bertambah meriah...mcm2 yg aku lakukan antaranya pasang pelita, gantung angpau raya kt dlm umah...gantung lampu ketupat...eee...seronoknya je rasa....cam x sabar je nk raya....

Masa aku sibuk hidangkan makanan yg aku masak sndiri sempena raya ni....(nasi impit,rendang daging & rendang ayam)....aku dgr ader org beri salam...!!
Aku pikir sapa ni...??? sbb aku pun blum mandi lagi...blum bersiap pkai bj raya....sekali aku buka pintu...ingt sapa lh...rupa2nya adik aku ngn kwn dia dh smpi dtg nk beraya...mmg klu ikut perancangan beraya kt umah aku....heheheh...malu aku dibuatnya..ye lh..blum mandi lg..tp x pe...nasib hidangan sudah tersedia...aku persilakan adik aku ngn kwn dia mkn...sementara aku g mandi jap....^_^
Lepas aku mandi....x lama kemudian...dtg adik aku yg bongsu & kakak sulong aku...aku jemput dorg masuk....seronok tol raya kali ni...meriah rumah aku....x lama pula dtg kakak aku no 3 ngn hubby dia...mkn lh kitorg ramai2....di ikuti pula ibu & pakcik aku....abg ipar aku ngn anak2 dia...Kak sarah..kak diah...dorg pun aku persilakan mkn...ohh ye lupa...mmbuat kan lg meriah...makwe adik aku pun dtg beraya juga...dia nk ikut kami beraya kt kg bangi.....lagi buat rumah aku bertambah riuh...tp sronok....
Kakak aku no 2 dtg lmbt skit..ye lh dia pun baru hbis pntang...sibuk nk melayan karenah anak....paling seronok tgk gelagat anak2 buah aku lh...dia lh yg paling seronok nk raya...biasa lh budak2....^_^











0 comments: