Saturday, June 21, 2008

;;..TrAvEl MuAr & MeLaKa..;;

Pd 15-6-08 aku ngn hubby g muar ngn melaka..saja je jln2...mula2 aku x tau yg kitorg akan g muar dulu...hubby aku lh nk g hntar barang kt contractor...klu tau nk g muar dulu, bertolak awal pg skit...ni x kol 12pm baru kitorg bertolak...bg aku biar btolak awak leh jln2 byk tmpt...tp bh hubby aku..yg mmg keje dia outstation je...x kisah nk tolak kol bpe...( yelah dh besa jln jauh.) x pe lh btolak je lh...mmg sronok aku dpt g jln2....mmg hobby aku suka berjln2...ye lah penat bekerja...nk lh g tgk cuci2 mata...penat hubby aku melayan karenah aku...sibuk sgt nk g jln2...(jgn mare raya ni aku nk bcuti ngn hubby kt terengganu...) org raya kt kg aku g bcuti lak..hehehhe..ms dlm perjalanan aku menikmati permandangan alam yg sungguh indah skali...sugguh nikmatnya.....dlm perjalanan tu korg nk tau apa yg terjadi...minyak kete hbis daaa.....:-( aku punya panik...bkn main aku dlm ketakutan..ye lh tengah2 highway minyak hbis...tp klu korg nk tau ms tu kitorg smpi highway yong peng klu x silap...hubby aku leh buat slumber je...dia kata...x pe bole lg....aku plak yg ketakutan...tp mmg pun leh lg smpi kt muar....smpi muar baru kitorg isi minyak....wakakkaaa...kelakar sungguh...sakit perut hubby aku gelakkan aku...
fuhhhhhhhh....lega isi minyak kt pss muar....truskan perjalanan....
bila dh smpi kt tmpt yg hubby aku nk tuju tu...dia pun g jmpa org yg nk brg tu...org cina...ader dia ajak kitorg g jln2 kt giant muar..dia kata g shopping ke...murah maa...haiya apek...kitorg bkn mau shopping lh...kitorg nk jln2 mkn angin....
Kitorg meneruskan perjalanan...g melaka lak...ms dlm perjalanan hubby aku tnya nk mkn mee bandung muar x...aku jd serba salah...perut mmg lapa...mee bandung muar pun sedap...asam pedas melaka pun sedap...
last2 aku mkn asam pedas melaka...pergghhhhhhhhhhhhhhh..sedap hingga menjilat jari...
Rugi aku x tapau mee bandung muar.....x pe...nnti aku nk g lagi...bila dh smpi melaka...Ya Allah...nmpk sedgt yg aku dh lama x g melaka..last aku pergi ms sek rendah..tu pun rombongan sekolah...mmg dh lain melaka...
byk bangunan yg membangun...tp cam dh x best je...dh nmpk smpit lak bndar bersejarah melaka ni..klu dulu nmpk cntik je...tersergam indah bangunan bersejarah tu..ni dh byk sgt bangunan..dh x nmpk cantik lak.
ader lh aku g kapal besar tu...ader gak aku ambil gmbr..nnti aku upload gmbr kt melaka...tp paling x best aku g tmn buaya....dh nmpk uzur je tmn buaya tu...x ramai org...leh kira bpe je yg msuk...tmpt pun dh x cantik...cam tmpt peninggalan je....rugi lak msuk...dh lh msuk kene RM5.....nk msuk rumah hantu pun kene byr...nak msuk keretapi berhantu pun kene bayar..
mmg x sronok tol....cam suram je...sedih je aku tgk..:-(

0 comments: